Tüketici Hakları Derneği (THD) Genel Merkezi, tüketicileri yeni tip bir
dolandırıcılık yöntemine karşı uyardı. THD’den yapılan yazılı açıklamada,
ülkemizde her geçen gün dolandırıcılığın ad, yöntem ve şekil değiştirip
devam ettiği belirtilerek şöyle denildi: Son günlerde vatandaşların gerek
radyo ve televizyon reklamları vasıtasıyla, gerekse SMS ve internet
mesajlarıyla bizzat aranarak kendilerine değişik telefon numaraları
bildiriliyor. Hatta gözü dönmüş bu kişi ve kuruluşlar bu işi Tüketici
Hakları Derneği’nin adını kullanarak dahi yapabiliyorlar. Bu mesajlardan
sonra aradığınız kişiler vatandaşları şöyle yönlendiriyorlar; ‘bankalardan
paranızı bir ay içinde alacağız. Bunun için size kargo ile bir evrak
göndereceğiz. Bu evraka yüzTL (100TL) ödeyerek, kargodan teslim aldıktan
sonra doldurup, Tüketici Hakem Heyeti’ ne başvurun’ diyorlar. Ya da
tüketicilere gönderecekleri evrak karşılığında tüketicinin kredi kartı
bilgilerini isteyip, tüketicinin hesabından para çekiyorlar”.
Dernek açıklamasında, tüketicileri, THD’nin adını kullanan dolandırıcılara
karşı dikkatli olmaları ve bankalardan alacakları dosya masrafı ve yıllık
kart aidatları için yapacakları girişimlerde dolandırıcıların tuzağına
düşmemeleri için uyardı. Tüketicilerin, bu ve benzeri durumlarda dikkatli
olmaları, bankacılık ve diğer konular hakkındaki şikâyetleri için Tüketici
Hakları Derneği Genel Merkez ve Şubelerine başvurarak yardım almaları
gerektiği vurgulandı. Açıklamada, Tüketici Hakları Derneği’nin adını
kullananların Dernek Genel Merkezi’nin (0312) 425 15 29 (0312) 417 9334 –
(312) 419 37 74 numaralı telefonlarına bildirilmeleri istendi.
Turhan ÇAKAR
Genel Başkan |