15 Mart Dünya Tüketici Hakları Günü nedeniyle, “Cep Telefonlarında
Haklarımız ve Yaşanan Sorunlar” 2014 Yılı 15 Mart Günü’nün konusu olarak
gündeme alınmış olup, tüm dünyada tüketici örgütleri tarafından çeşitli
etkinlikler yapılacaktır.
Uluslararası Tüketici Örgütü’nün de üyesi olan Derneğimiz tarafından her
yıl olduğu gibi 2014 yılında da Dünya Tüketici Hakları Günü’nü 10-15 Mart
2014 tarihleri arasında “Tüketici Hakları Haftası” olarak bir dizi
etkinliklerle ve gerekli girişimlerle kutlayacağız.
Yapacağımız etkinlik ve girişimlerin bazıları şunlardır:
• 10-15 Mart Günlerinde Kızılay AVM önünde açmış olduğumuz standda
tüketicilerin cep telefonları konusundaki şikâyetlerini değerlendirip,
hakları konusunda kendilerini bilgilendireceğiz ve el ilanları
dağıtacağız.
• Sosyal medya aracılığıyla cep telefonları konusunda yaşanan sorunları ve
haklarımızı gündeme getirerek farkındalık yaratmaya çalışacağız.
• Televizyon, gazete, radyo ve internet gibi yayın ve basın kuruluşlarımız
aracılığıyla konu hakkında kamuoyunu, tüketicileri, ilgilileri ve
yetkilileri bilgilendirmeye, uyarmaya çalışacağız.
• Konuyla ilgili olarak gerekli düzenlemelerin yapılması ve önlemlerin
alınması konusunda Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Ulaştırma Denizcilik ve
Haberleşme Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Ekonomi Bakanlığı, Bilişim
Teknolojileri ve İletişim Kurumu, Türkiye Büyük Millet Meclisi Dilekçe
Komisyonu ile siyasi partilere yazılar yazılacaktır. Bununla birlikte, bu
saydığımız kuruluşların ilgili ve yetkilileri ile randevu alınıp,
görüşmeler yapılacaktır.
Bu girişimlerimiz yalnızca 10-15 Mart günlerinde değil, sonuç alınıncaya
kadar devam edecektir. Dünya Tüketici Hakları Günü olan 15 Mart Cumartesi
Günü ise ülkemizde cep telefonlarında yaşanan sorunlar ile tüketici
mağduriyetleri ve tüketicilerin haklarını nasıl arayacakları, nelere
dikkat etmeleri gerektiği konusunda bir Basın Açıklaması yapılacaktır.
Derneğimizin de üyesi olduğu Uluslararası Tüketiciler Birliği tarafından
gündeme getirilen ve tüm dünyada kabul gören Cep Telefonlarındaki
Haklarımız şunlardır:
• Cep telefonları ile yapılan görüşmelerin ücretlendirilmesi adil, şeffaf
ve ucuz olmalıdır.
• Telefon kullanımı için yapılan sözleşmeler adil ve anlaşılır olmalıdır.
• Tüketiciler kendilerine ait bilgilere ulaşabilmelidir.
• Telefon şirketleri tüketicilerin şikâyetlerini dinlemeli ve en kısa
sürede cevap vermelidir.
• Cep telefonları sağlığımıza zarar vermeyecek teknolojik özellikte
olmalıdır.
Tüketiciler olarak ilgili ve yetkililere soruyoruz?
• Cep telefonları firmaların soygun aracı mıdır?
• Cep telefonları firmaların istismar aracı mıdır?
• Cep telefonları firmaların aldatma ve yanıltma aracı mıdır?
Tüketiciler olarak ne istiyoruz ?
• Adil bir telefon sözleşmesi istiyoruz.
• Adil ve şeffaf fatura istiyoruz.
• Ödediğimiz görüşme ve iletişim ücretlerinin karşılığını tam olarak almak
istiyoruz.
• Şahsi bilgilerimizin üzerinde kendi kontrolümüzün olmasını istiyoruz.
• Şikâyetlerimizin dinlenmesini ve zamanında cevap verilmesini istiyoruz.
• Sağlığımıza zarar vermeyecek telefonlar istiyoruz.
Basına ve kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Turhan ÇAKAR
Genel Başkan |