Arızalanan yada hatalı olan su sayaçları nedeniyle haksız yere 300-500
milyon TL. gibi çok yüksek miktarda fatura bedeli ödemek zorunda bırakılan
tüketiciler, yapılan testler sonucunda hatalı yada arızalı olduğu
belirlenen su sayacı raporlarına göre ; ASKİ’ye ödedikleri yada
kendilerine tahakkuk ettirilen su bedellerine itiraz ettiklerinde ve bu
haksızlığın düzeltilmesini istediklerinde, ASKi tarafından bu itirazları
kabul edilmeyip işlem yapılmamakta ve itiraz eden tüketicilere “dava açın”
denilmektedir.
ASKİ Genel Müdürü İhsan Fincan’ın 26 Ağustos 2004 tarihinde yayınladığı
Genelge’de aynen şöyle denilmektedir:
• Genel Müdürlüğümüz tarafından tahakkuk ettirilen su bedellerine ait
hiçbir itiraz hiçbir birimimiz tarafından kabullenilip işlem
yapılmayacaktır.”
• Tahakkuk ettirilen su bedellerine aboneler ancak hukuki mercilere itiraz
edecek ve hukuki merciler tarafından verilen kararlara göre işlem
yapılacaktır."
ASKİ Genel Müdürü, yayınladığı bu Genelge ile kanunsuz emir vermek
suretiyle görevini kötüye kullanmakta ve tüketicilerin en temel Anayasal
hakkı olan dilekçe verme hakkını kısıtlayarak tüketicileri zarara
uğratmaktadır.
Bu nedenle de, tüketicilerin mağduriyetinin giderilmesi için kanunsuz emir
vermek suretiyle görevini kötüye kullanan ASKİ Genel Müdürü hakkında
gerekli soruşturmanın yapılarak kamu davası açılmasına karar verilmesi
için Tüketici Hakları Derneği olarak Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı’na
bugün suç duyurusunda bulunduk.
Diğer taraftan, Büyükşehir Belediye Başkanlığına da bir yazı yazarak, ASKİ
Genel Müdürü hakkında gerekli soruşturmanın yapılmasını istedik.
Turhan ÇAKAR
Genel Başkan |