Tüketicilerin Bankalara Feryadı
Bankaların haksız uygulamaları ve soygunları hızını artırarak devam
etmektedir. Tüketiciler, her gün yeni bir haksızlık ve soygun çeşidi ile
karşı karşıya kalmaktadır. Öyle ki tüketici, karşılaştığı dolandırıcılık
karşısında bankanın uyarısını dikkate alarak zamanında ilgili bankaya
başvuruda bulunup gerekli önlemin alınmasını istediği halde, önlem alınmak
bir tarafa, bile bile dolandırıcıların faturası tüketiciye
çıkartılmaktadır.
Bankalar ve onların tüketicilere verdikleri kredi kartları ile alışveriş
yapılan mağazalar gerekli önlemleri almayıp, kredi kartı şifreleri
kullanılarak tüketicilerin bilgisi dışında dolandırıcılar tarafından
yapılan alışverişlerin ve çekilen paraların faturası kolayca tüketicilere
yüklenmektedir.
Yukarıda da belirtildiği şekilde, haksız ve bile bile kendisine fatura
çıkartılarak mağdur edilen bir tüketicinin ilgili bankaya yazdığı ve
Tüketici Hakları Derneği’ne de gönderdiği bir şikâyet dilekçesi aşağıda
okurlarımızın görüşlerine sunulmuştur.
ŞİKÂYET DİLEKÇESİ
Ben ….. kredi kartı müşterinizim. Adıma bilgim dışında internet
sitesinden Bursa’da bir mağazadan 1190.80TL’lik bir telefon alınmış
olup cep telefonuma bankanız tarafından bu alışverişten bilginiz yoksa
şu telefon numarasından müşteri hizmetlerimizi arayınız diye bir uyarı
mesajı geldi ben de hemen akabinde müşteri hizmetlerini arayarak bu
alışverişin bilgim dışında gerçekleştiğini ve onaylamadığımı
bildirdiğim halde bankanız alışveriş yapılan mağazayı ne yazık ki
uyarması gerekirken uyarmayıp bu satışın yapılmasını ve alınan ürünün
kişiye teslimatını durdurma girişiminde bulunmamıştır. Ben Bursa’daki
internet üzerinden alışveriş yapılan mağazayı kendi olanaklarımla
bulup mağazayı; dolandırıldığımı kartımın bilgilerinin bir şekilde
alışveriş yapan şahsın eline geçerek muhtemelen internetten kendim ara
sıra alışveriş yapmaktaydım. Bu sitelerden birinden bilgilerimi
kopyalayıp bana ait bilgilerle adıma alışveriş yapıldığını bu
alışverişin bilgim dışında gerçekleştiğini yapan şahsa aldığı
telefonun kendisine teslim edilmemesini ve konunun polise intikal
ettirilmesini söyleyerek mağaza hemen girişimde bulunup İstanbul’dan
internet üzerinden sitelerinden bir telefon alındığını ve kargo
şirketi ile hemen irtibata geçip telefonun teslim edilmemesi
talimatını vereceklerini söyleyip ancak malın teslim edildiğini geç
haber verildiğini kargo şirketine şahsın bizzat gelerek malı elden
teslim aldığını ama elimizdeki adrese hemen ulaşarak gerekli girişimde
bulunacaklarını mağazaya bildirmiş olup kargo şirketi şahsın adresine
giderek şahsı yakalatmayı düşündüğü halde verilen adreste kimseyi
bulamadığını mağazaya bildirmiştir. Bunun üzerine mağaza şahsı
yakalatmak için gerekli girişimlerde bulunacağını beyan ederek
kendilerinin de …………….. bankası ile irtibata geçerek elde ettikleri
bilgileri kendilerine vereceğini beyan etmiştir. Bankanın da gerekli
hukuksal girişimlere başladığını bizzat kendim görüşerek öğrenmiş
durumdayım. Fakat mağduriyet yaşamama engel olmadılar.
Büyük bir mağduriyet yaşamaktayım. Hemen girişimde bulunduğum halde
bankanızın uyarı mesajını derhal dikkate alarak 1190.80TL’lik
alışverişi kesinlikle onaylamadığımı bilgim dışında gelişen bir olay
olduğunu müşteri hizmetleri yetkilisine telefonla bildirdiğim ve
yazılı dilekçe ile faks çekip işlemin durdurulmasını talep ettiğim
halde bankanız yetkililerinin derhal mağaza ile irtibata geçip
teslimatı bir şekilde engellemesi gerekirken bu işlemi
gerçekleştirmeyip çekilen 1190.80TL’lik tutarın hesap ekstresine
yansıtılacağını paranın mağazanın hesabına yatırılıp teslimatın
gerçekleştirilmesine engel olunmayıp bu paranın tarafımca ödenmesi
gerektiğini bankanız bana bildirmiş olup; ben de buna itiraz ederek
kendimin devlet memuru olduğumu bir kalemde bu tutarı yatıramayacağımı
beyan ederek kabul etmedim. Hem konumda haklı olduğumu beyan ediyorlar
hem de mağduriyet yaşamamı istiyorlar. Bu parayı ödeyemeyeceğimi beyan
ettiğim halde hiçbir şekilde yardımcı olunmayıp mağduriyet yaşamama
sebep olan banka yetkililerinizi kınıyorum. Müşteri hizmetleriniz
tarafından bu paranın ödenmemesi durumunda üzerine gerekli yasal
faizlerin bineceğini ve daha fazla mağduriyet yaşayacağımı
hatırlatmalarına rağmen bir kalemde bu parayı ödeyemeyeceğimi tekrar
beyan etmiş durumdayım. Bu konu hakkında bankanızın müşteri hizmetleri
ile yaptığım telefon görüşmelerinin kayıt altına alındığını
bildiğimden telefon kayıtlarının dinlenerek gerekli yasal işlemleri
sorumlular hakkında başlatmanızı ve mağduriyetimin bir an önce
ivedilikle çözüme kavuşturulmasını ve tarafıma bilgi verilmesini bu
sebeple gereğinin acil olarak yapılmasının arz ederim.
|
TÜKETİCİLERE UYARI VE
ÖNERİLER
Kredi kartlarının şifreleri kullanılarak kendi bilgileri dışında kendi
adlarına alışveriş yapılan ve kendi hesaplarından para çekilen tüketiciler
hiç zaman geçirmeden ilgili bankaya başvuruda bulunarak gerekli
düzeltmenin yapılmasını istesinler. Tüketiciler, ayrıca, kendi adlarına
çıkartılan borcun ya da kendi hesaplarından çekilen paranın sorumlusunun
kendisinin değil, gerekli teknik önlemleri almayan bankanın ve alışveriş
yapan kişinin kimlik bilgilerini kontrol etmeyen mağazanın sorumlu
olduğunu belirterek ilgili bankandan faturanın kendilerine
çıkartılmamasını, çekilen paranın ise ilgili bankaca hesaplarına
yatırılmasını istesinler.
Ancak böyle bir durum ile karşılaşan tüketicilerin kısmen sorumlu olduğuna
ilişkin bazı mahkemelerce karar verildiği duyumunu da almaktayız.
Eğer, ilgili bankalarca tüketicilerin başvurularına olumsuz cevap
verilmesi durumunda, mağdur edilen tüketicilerin Tüketici Hakları
Derneği’ne başvuruda bulunarak gerekli hukuksal desteği istemelerini
öneriyoruz. 02.04.2010
Turhan ÇAKAR
Tüketici Hakları Derneği
Genel Başkanı
|