Bir önceki sayfaya geri dönmek için buraya tıklayın! Sayfayı yazdırmak için tıklayın!
 
 
TÜKETİCİ HAKLARI DERNEĞİ - YAZILARIMIZ - MAKALELER
 

Kredi Kartını İptal Ettirmek Almaktan Daha Zor

Tüketicilerin karşılaştığı sorunlardan birisi de bankaların kredi kartı konusunda gösterdiği tüketicileri zor durumda bırakan haksız tutumlardır. Tüketicilerin isteği dışında adreslerine gönderilen kredi kartları konusundaki bankaların zorlayıcı tavırları yanısıra, tüketiciler kredi kartlarını iptal ettirmek istediklerinde de kendilerine birçok zorluk ve güçlük çıkartılmaktadır.

Tüketici Hakları Derneği'ne bu konuda birçok şikâyet gelmektedir. Derneğe gelen şikâyetlerden birisi ise bankaların ne duruma geldiğini, tüketicilerin çok dikkatli ve uyanık olmalarını gösteren örneklerdendir. Aşağıda da göreceğiniz gibi HSBC Bankasına ait olan kredi kartını iptal ettirmek isteyen tüketici, başına gelen olaylardan sonra Cumhuriyet Savcılığı'na başvuruda bulunmak zorunda kalmıştır.

Tüketicinin, Tüketici Hakları Derneği'ne gönderdiği “İlgilinin Dikkatine “ başlıklı yazısı ile “Cumhuriyet Başsavcılığı Bilişim Suçları Bürosundaki İfade Tutanağı “ aşağıdadır.

TÜKETİCİ HAKLARI DERNEĞİNE GÖNDERİLEN ŞİKAYET MEKTUBU

İLGİLİNİN DİKKATİNE

sayın ilgili ben birinci ayların başlarında HSBC banka ait olan kredi kartımı iptal ettirmek istedim. Uzun süre temsilciye bağlanmak için telefonun başında bekledikten sonra bağlanan temsilcinin kredi kartımı kapatmamak için verdiğim uğraş ve tekliflerin ardından gereksede sıkıldığım bu uzun telefon görüşmesinden kartımı kapattıramayarak görüşmemi bitirdim. Kredi kartımın ödemesinde ise sadece 23TL ödemem gereken borcumu da 25TL olarak yatırarak kapattım.27.01.2009 tarihinde kredi kartıma 444 0 111 numaralı müşteri hizmetlerinden kapatmak için tekrar aradığımda 18.01.2009 pazar günü www.xuqa.com adresli internet sayfasından tam 7 defa işlem yapılarak 1286.45TL işlem gerçekleştirildiğini ve bu borcu kapattığım takdirde bankayla ilişkinin kesileceği söylenerek kredi kartımı kapattırdım. Lakin bu yapılan 1286.45TL işlemi şahsım gerçekleştirmediği gibi bu işlemin kredi kartının onaltı haneli rakamının ve arkasında güvenlik kodunun girilerek gerçekleştirildiğini söylediler. Kredi kartımın güvenlik kodundan önce bir tek benim bildiğim bir şifresi var. Bu olmadan nasıl işlem yapabildiler yahut banka güvenliği bu kadar zayıf anlayamadım. Bunun üzerine ekte gönderdiğim ifade ile Cumhuriyet Başsavcılığına şikayette bulundum. Ve bankadan da bu işlemin incelenmesini istedim. Sizin bilgi ve birikiminizden yararlanarak şu durumda ne yapabilirdim. Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler. Akın Şanlı

T.C.
ANKARA
CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI
BİLİŞİM SUÇLARI BÜROSU

Soruşturma No: 2009/14343

İFADE TUTANAĞI

Müşteki Akın Şanlı, ....... Oğlu ....... olma, .........1981 doğumlu Erzincan ili ........ Mahallesi ...... Mahallesi, 3 cilt, ..... Aile Sıra No, 26 Sıra No'da nüfusa kayıtlı, evli, mezunu Osmanlı mah. .................... Sincan / Ankara ikamet eder, TEL: 0 312 ................ olduğunu söyledi. 27.01.2009
Hakları anlatıldı. Anladığını beyanla

SORULDU:
Benim 27.01.2009 tarihli Cumhuriyet Başsavcılığınıza vermiş olduğum şikayet dilekçem doğrudur, tekrar ederim, dedi.
HSBC Bankası tarafından adıma kayıtlı 5504 **** **** 9724 numaralı kredi kartımı 27.01.2009 tarihinde kapatmak için müşteri hizmetlerini aradığında, kartımla 18.01.2009 tarihinde www.xuqa.com isimli online poker vb. Oyunların oynandığı internet sitesinde 7 ayrı seferde toplamda 1286.45TL'lik harcama yapıldığını öğrendim. Ben 2009 senesi Ocak ayı içerisinde kredi kartımı kapattırmak için müşteri hizmetlerini aramıştım. Fakat, müşteri hizmetleri görevlisi bana ek puan vereceklerini, kartımın lazım olabileceğini vb. gibi caydırıcı sözlerle beni kandırarak kapatmak istediğim kredi kartımı kapattırmadılar. Benim kartımı müşteri hizmetlerini ilk aradığımda kapatsalardı şu an bu sorun olmayacaktı. Kredi kartımla şimdiye kadar internet üzerinde hiçbir işlem yapmadım ve internet bankacılığı veya internet üzerinden alışveriş yapmadım. Bu işlemin nasıl olduğunu bilmiyorum.

Kredi kartımdan bilgim ve rızam dışında internet bankacılığına kapalı olmasına rağmen www.xuqa.com isimli site üzerinden alışveriş yaparak beni zarara uğratan kişi ya da kişiler ile gerekli güvenlik önlemlerini almayarak internet üzerinden işlem yapılmasına imkan veren ve kredi kartımı kapatmak istediğimde kapatmama engel olarak beni bu şekilde mağdur duruma düşüren HSBC Bankası yönetici ve sorumlularından şikayetçiyim. Cezalandırılmalarını istiyorum. Uzlaşmak istemiyorum, dedi.
Beyanı okundu, doğruluğu onaylandı, imzası alındı. 27.01.2009

TÜKETİCİLERE UYARILAR VE ÖNERİLER

Bankalardan isteğiniz dışında evinize ya da bulunduğunuz adrese gönderilen hiçbir kredi kartını imzalayarak teslim almayınız.

Bankalardan gerek kredi kartı iptali gerekse herhangi bir işlem yaptırmak istediğinizde, bankaya telefon etmek yerine isteğinizi belirten bir yazıyı ya da ihtarnameyi iadeli APS veya taahhütlü olarak ilgili bankaya göndermeniz daha doğrudur.

Çünkü, telefonla yaptırılmak istenen bazı işlemler ilgili banka tarafından yapılmamaktadır. Tüketici , telefonla görüştüğü bankadaki görevliden işlemin yapılacağına ilişkin olumlu yanıt aldığını, ancak bir süre sonra bu işlemin yapılmadığını, elinde yazılı bir belge olmadığı için telefonla yapılan görüşmeleri de kanıtlayamadığından dolayı sorunlarla karşılaşmakta, maddi ve manevi zararlara uğruyabilmektedir.

Tüketiciler, bankaların yanlış tutumları nedeniyle herhangi bir zarara uğradıklarında zaman geçirmeden başta ilgili banka olmak üzere tüketici mahkemesi, tüketici sorunları hakem heyetlerine gerektiğinde cumhuriyet savcılığına başvuruda bulunmalıdır.

Konuyla ilgili olarak öncelikle Tüketici Hakları Derneğine danışılması ve dernekten bilgi ve destek istenmesi yerinde olacaktır.


Turhan ÇAKAR
Genel Başkan