Bir önceki sayfaya geri dönmek için buraya tıklayın! Sayfayı yazdırmak için tıklayın!
 
 
TÜKETİCİ HAKLARI DERNEĞİ - SIKÇA SORULAN SORULAR
 

Alışverişte Bilinçli Davranış Nasıl Olur?

• Gereksinmelerimizi doğru olarak belirleyelim. Alışveriş listesi hazırlayarak öncelik sırasına göre alışveriş yapalım.

• Mal ve hizmet satın alırken, temel gereksinimlerimizi ön planda tutalım. Medyanın ve reklamların etkisinde kalarak yanlış davranış göstermeyelim.

• Ödediğimiz paranın karşılığını tam olarak almaya çalışalım.

• Üreticisi belli olmayan mallar ile güvenli ve sağlıklı olmayan mal ve hizmeti satın almayalım.

• “Satılan mal geri alınmaz” devrinin kapanmış olduğunu bilelim.

• Aldığımız mal ve hizmetlerin özellikleri, riskleri ve kullanımı konusunda eksiksiz ve doğru bilgi sahibi olmak için dikkatli olalım. İlgili yerlere ve tüketici örgütlerine başvuruda bulunup gerekli bilgileri alarak herhangi bir sorun çıkmaması için mal ya da hizmeti satın almadan önce önlemimizi alalım ve haklarımızın ne olduğunu doğru ve eksiksiz olarak öğrenelim.

• Alışveriş yapmadan önce iyi bir piyasa araştırması yapalım.

• Birden çok mağaza ya da firmada malın fiyat ve kalitesini öğrenerek karşılaştırma yapalım.

• Aynı ürünün değişik marka, tip ve miktarlarının sağladığı yararları fiyatlarıyla karşılaştıralım.

• Alışverişte kaliteli yerli malını tercih edelim.

• Alışveriş esnasında satın alacağımız malı kontrol edelim. Gözle, elle, koklayarak, yoklayarak ya da basit ölçü aletleriyle yapabileceğimiz kontrolleri ihmal etmeyelim.

• Yaptığımız her alışverişte fiş ve fatura isteyelim.

• Elektrikli, elektronik ve mobilya gibi garanti kapsamındaki cihazlara ve mallara ilişkin garanti belgesini, Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzunu isteyelim.

• Alacağımız malların etiketli olmasına dikkat edelim. Etiketleri iyice inceleyelim. Etiketlerde Malın cins, nitelik ve fiyat bilgilerinin olmasını arayalım. Mal üzerinde etiket bulunmasının zorunlu olduğunu bilelim.