Bir önceki sayfaya geri dönmek için buraya tıklayın! Sayfayı yazdırmak için tıklayın!
 
 

10.03.2014

BASIN AÇIKLAMASI
BASINA VE KAMUOYUNA

 

15 Mart Dünya Tüketici Hakları Gününün Konusu “Cep Telefonlarında Haklarımız ve Yaşanan Sorunlar” Olarak Gündeme Alınmıştır

15 MART DÜNYA TÜKETİCİ HAKLARI GÜNÜNÜN KONUSU “CEP TELEFONLARINDA HAKLARIMIZ VE YAŞANAN SORUNLAR” OLARAK GÜNDEME ALINMIŞTIR.

CEP TELEFONLARI FİRMALARIN SOYGUN ARACI DEĞİLDİR.

TÜKETİCİLER OLARAK ADİL BİR TELEFON SÖZLEŞMESİ İLE ADİL VE ŞEFFAF BİR FATURA VE UCUZ GÖRÜŞME İSTİYORUZ.

SAĞLIĞIMIZA ZARAR VERMEYECEK TELEFONLAR İSTİYORUZ.
 

15 Mart Dünya Tüketici Hakları Günü nedeniyle, “Cep Telefonlarında Haklarımız ve Yaşanan Sorunlar” 2014 Yılı 15 Mart Günü’nün konusu olarak gündeme alınmış olup, tüm dünyada tüketici örgütleri tarafından çeşitli etkinlikler yapılacaktır.

Uluslararası Tüketici Örgütü’nün de üyesi olan Derneğimiz tarafından her yıl olduğu gibi 2014 yılında da Dünya Tüketici Hakları Günü’nü 10-15 Mart 2014 tarihleri arasında “Tüketici Hakları Haftası” olarak bir dizi etkinliklerle ve gerekli girişimlerle kutlayacağız.

Yapacağımız etkinlik ve girişimlerin bazıları şunlardır:
• 10-15 Mart Günlerinde Kızılay AVM önünde açmış olduğumuz standda tüketicilerin cep telefonları konusundaki şikâyetlerini değerlendirip, hakları konusunda kendilerini bilgilendireceğiz ve el ilanları dağıtacağız.

• Sosyal medya aracılığıyla cep telefonları konusunda yaşanan sorunları ve haklarımızı gündeme getirerek farkındalık yaratmaya çalışacağız.

• Televizyon, gazete, radyo ve internet gibi yayın ve basın kuruluşlarımız aracılığıyla konu hakkında kamuoyunu, tüketicileri, ilgilileri ve yetkilileri bilgilendirmeye, uyarmaya çalışacağız.

• Konuyla ilgili olarak gerekli düzenlemelerin yapılması ve önlemlerin alınması konusunda Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Ekonomi Bakanlığı, Bilişim Teknolojileri ve İletişim Kurumu, Türkiye Büyük Millet Meclisi Dilekçe Komisyonu ile siyasi partilere yazılar yazılacaktır. Bununla birlikte, bu saydığımız kuruluşların ilgili ve yetkilileri ile randevu alınıp, görüşmeler yapılacaktır.

Bu girişimlerimiz yalnızca 10-15 Mart günlerinde değil, sonuç alınıncaya kadar devam edecektir. Dünya Tüketici Hakları Günü olan 15 Mart Cumartesi Günü ise ülkemizde cep telefonlarında yaşanan sorunlar ile tüketici mağduriyetleri ve tüketicilerin haklarını nasıl arayacakları, nelere dikkat etmeleri gerektiği konusunda bir Basın Açıklaması yapılacaktır.

Derneğimizin de üyesi olduğu Uluslararası Tüketiciler Birliği tarafından gündeme getirilen ve tüm dünyada kabul gören Cep Telefonlarındaki Haklarımız şunlardır:

• Cep telefonları ile yapılan görüşmelerin ücretlendirilmesi adil, şeffaf ve ucuz olmalıdır.

• Telefon kullanımı için yapılan sözleşmeler adil ve anlaşılır olmalıdır.

• Tüketiciler kendilerine ait bilgilere ulaşabilmelidir.

• Telefon şirketleri tüketicilerin şikâyetlerini dinlemeli ve en kısa sürede cevap vermelidir.

• Cep telefonları sağlığımıza zarar vermeyecek teknolojik özellikte olmalıdır.

Tüketiciler olarak ilgili ve yetkililere soruyoruz?

• Cep telefonları firmaların soygun aracı mıdır?
• Cep telefonları firmaların istismar aracı mıdır?
• Cep telefonları firmaların aldatma ve yanıltma aracı mıdır?

Tüketiciler olarak ne istiyoruz ?

• Adil bir telefon sözleşmesi istiyoruz.

• Adil ve şeffaf fatura istiyoruz.

• Ödediğimiz görüşme ve iletişim ücretlerinin karşılığını tam olarak almak istiyoruz.

• Şahsi bilgilerimizin üzerinde kendi kontrolümüzün olmasını istiyoruz.

• Şikâyetlerimizin dinlenmesini ve zamanında cevap verilmesini istiyoruz.

• Sağlığımıza zarar vermeyecek telefonlar istiyoruz.

Basına ve kamuoyuna saygıyla duyurulur.

Turhan ÇAKAR
Genel Başkan